De functie is gepositioneerd binnen een regionale sportserviceorganisatie (met ongeveer 125 medewerkers) die in opdracht van de aangesloten gemeenten uitvoering geeft aan het sportbeleid binnen de regio. De organisatie zet zich als kennispartner en verbinder in voor een gezonde regio. Hiertoe werkt de organisatie nauw samen met overheden, verenigingen, onderwijs, zorg en welzijn en bedrijfsleven aan het versterken van de sport- en beweeginfrastructuur met als doel zoveel mogelijk mensen aan het sporten en bewegen te krijgen.
De docent lichamelijke opvoeding I wordt gedetacheerd aan een basisschoolkoepel met meerdere vestigingen. Functiehouder maakt onderdeel uit van de sectie ‘sport en welzijn’ waarbinnen vestiging overstijgend door de teamleider de pedagogische/didactische en technische ontwikkeling van het bewegingsonderwijs plaatsvindt. De docent lichamelijke opvoeding I is verantwoordelijk voor het, op basis van de gegeven planning en curriculum, verzorgen van alle sportlessen aan de leerlingen van groep 1 t/m 8.
Pedagogisch/didactisch en technisch kwalitatief hoogwaardig en attractief verzorgd bewegingsonderwijs dat met enthousiasme wordt aangeboden en uitgedragen.
Direct leidinggevende: manager dienstverlening van de sportserviceorganisatie (hiërarchisch) of Teamleider (van opdrachtgever) (functioneel)
Geeft leiding aan: niet van toepassing.
Resultaat/bijdrage | Resultaatindicatoren |
---|---|
1. Lesverzorging Sportlessen zijn inhoudelijk voorbereid en verzorgd waarbij kennis/expertise en vaardigheden o.m. a.d.h.v. theorie en praktijkervaringen door gebruikmaking van verschillende didactische werkvormen en leeractiviteiten zijn overgebracht en orde en een positief klimaat zijn bewaakt. |
|
2. Beoordeling/toetsing (Tussen)resultaten van leerlingen zijn beoordeeld aan de hand van de gegeven criteria door (zo objectief mogelijk) vast te stellen in hoeverre de leerling over de gedefinieerde kennis, vaardigheden en competenties beschikt. |
|
Kenmerk | Docent LO I | Docent LO II |
---|---|---|
Focus |
|
|
Functiegroep | 9 | 10 |
Maakt ingewikkelde zaken begrijpelijk voor anderen met verschillende achtergronden, en zorgt dat de communicatie tot resultaat leidt.
Draagt eigen ideeën en meningen uit, boeit anderen door aanstekelijk enthousiasme en het doel van acceptabele, onafhankelijke uitspraken.
Leert op eigen initiatief kennis en vaardigheden uit het eigen vakgebied bij, en zorgt dat die zowel binnen als buiten het eigen werkterrein doelmatig gebruikt kunnen worden.
Geeft duidelijk en gestructureerd onderwijs op een zodanige manier dat leerlingen zich veilig voelen en gemotiveerd worden en/of blijven, rekening houdend met de eindtermen en onderwijskundige uitgangspunten.