De functie is gepositioneerd binnen een sportbond die zich inzet voor (plm. 500) aangesloten verenigingen en (top)sporters (plm. 150.000) op het gebied van accommodatie, opleiding, promotie van de sport en sportontwikkeling (breedtesport). Daarnaast behartigt ze de belangen van de topsport ten behoeve van uitzendingen naar EK’s, WK’s en Olympische spelen. Er zijn in totaal ongeveer 75 medewerkers werkzaam bij de bond. Daarnaast zijn veel vrijwilligers actief in commissies en werkgroepen.
Binnen de afdeling dienstverlening is, naast verenigingsadvies, het team ledenservice geplaatst. De ledenservice is verantwoordelijk voor de service en informatieverstrekking aan en klachtafhandeling van leden. Daarnaast verzorgt het team het administratief beheer van het relatiebestand (leden, trainers, docenten etc.). Het team ledenservice ondersteunt het team verenigingsadvies (buitendienst t.b.v. verenigingsadvies) op administratief en secretarieel gebied. De verenigingsondersteuner I beantwoordt vanuit de binnendienst specifieke (tweedelijns) inhoudelijke ledenvragen over werkgeverszaken, matching trainers en verenigingen, het (aanvullende) dienstverleningspakket van de bond en serviceverlening (collectieve overeenkomsten etc.). Ervaring en terugkerende vraagstukken zijn vertaald in FAQ’s en gedeeld met collega’s. Meer complexe en tijdsintensieve vraagstukken, informatievoorziening of serviceverlening worden door vertaald naar de collega’s van verenigingsadvies.
Direct leidinggevende: teamleider ledenservice
Geeft leiding aan: niet van toepassing
Resultaat/bijdrage | Resultaatindicatoren |
---|---|
1. Onderwerp specifieke informatieverstrekking & advisering De door de leden geformuleerde vraagstukken zijn geanalyseerd en geïnterpreteerd, leidend tot de meest aantrekkelijke oplossingsrichtingen, alternatieven, match of doorverwijzing naar de geëigende instantie of collega-adviseur. |
|
2. Overdracht en opvolging Specialistische en/of tijdsintensieve ledenvraagstukken zijn geïnventariseerd qua relevante informatie, toegelicht aan tweedelijns afhandelaar en gemonitord qua adequate afhandeling. |
|
3. Registratie en rapportage vragen Vraagstellingen, vraagsteller en informatie/advies zijn gekoppeld en gedocumenteerd in de betreffende systemen en toegankelijk voor collega’s. |
|
Kenmerk | Verenigingsondersteuner I | Verenigingsondersteuner II |
---|---|---|
Focus |
|
|
Functiegroep | 7 | 8 |
Neemt initiatieven om de dienstverlening in het algemeen te verbeteren.
Gebruikt technieken en methodes om vraagstukken te identificeren, analyseren en op te lossen en stemt deze af op de situatie bij de klant.
Sluit in zijn/haar communicatie aan bij de behoefte van de lezer(s)/toehoorder(s).
Levert in teamverband of andere samenwerkingsvormen een actieve en stimulerende bijdrage.