De functie is gepositioneerd binnen een sportbond die zich inzet voor (plm. 500) aangesloten verenigingen en (top)sporters (plm. 150.000) op het gebied van accommodatie, opleiding, promotie van de sport en sportontwikkeling (breedtesport). Daarnaast behartigt ze de belangen van de topsport ten behoeve van uitzendingen naar EK’s, WK’s en Olympische spelen. Er zijn in totaal ongeveer 75 medewerkers werkzaam bij de bond. Daarnaast zijn veel vrijwilligers actief in commissies en werkgroepen.
De afdeling competitieen wedstrijdzaken is verantwoordelijk voor een goed verloop van de competitie door de planning en organisatie van competities en kampioenschappen. Daarnaast draagt de afdeling zorg voor een effectieve organisatie en afhandeling van de tuchtzaken (ondersteuning commissie). De teamleider competitieen wedstrijdzaken I realiseert een effectieve planning, ondersteuning, organisatie en administratie van de competities door de borging van randvoorwaarden (mensen/middelen) en het doorvoeren van verbeteringen. Hij/zij adviseert verenigingen rondom competitie-aangelegenheden, stuurt het eigen team aan en levert input voor de totstandkoming/aanpassing van het competitie-technisch beleid.
Een effectief en efficiënt geplande en georganiseerde competitie.
Direct leidinggevende: manager verenigingszaken
Geeft leiding aan: ± 5 medewerkers
Resultaat/bijdrage | Resultaatindicatoren |
---|---|
1. Input competitiebeleid Op basis van praktijksituaties en inen externe ontwikkelingen is het management geadviseerd over competitie-technische zaken en in staat het daaruit volgende competitie-technisch beleid aan te passen/vorm te geven. |
|
2. Realisatie competitie De volledige competitie en de daarbinnen te spelen wedstrijden en beschikbare processen, mensen, middelen en materialen zijn verwerkt en/of op basis van verstoringen aangepast in een door betrokkenen geaccepteerde planning. |
|
3. Competitie-advies Verenigingen zijn ondersteund en geadviseerd m.b.t. specificaties en randvoorwaarden rondom competitie-aangelegenheden (accommodatie, materialen, kleding, communicatie etc.) |
|
4. Operationele randvoorwaarden De operationele randvoorwaarden (processen, procedures, middelen, systemen e.d.) voor een ongestoorde voortgang en effectieve uitvoering van het operationeel proces zijn beschikbaar. |
|
5. Verbetering & optimalisatie Vanuit inzicht in ontwikkelingen en structurele verstoringen is inhoudelijk en organisatorisch bijgedragen aan de uitwerking en implementatie van verbeteringen in het operationeel proces. |
|
6. Personeelsbeheer De resultaatbijdragen, ontwikkeling, betrokkenheid en motivatie van medewerkers zijn effectief aangestuurd. |
|
7. Rapportage & verantwoording De operationele resultaten van competities (standen, uitslagen etc.) zijn geregistreerd en intern gerapporteerd en verantwoord, waarbij inzicht is gegeven in de oorzaak van afwijkingen t.a.v. KPI’s, normen en budget. |
|
Kenmerk | Teamleider competitie- en wedstrijdzaken I | Teamleider competitie- en wedstrijdzaken II |
---|---|---|
Focus |
|
|
Functiegroep | 9 | 10 |
Bepaalt zelf mee welke resultaten hij/zij dient te behalen, maakt zich verantwoordelijk voor het gezamenlijk resultaat van het team of de afdeling en attendeert over de grenzen van het eigen team/afdeling heen.
Stelt een duidelijke planning op en weegt af of activiteiten passen bij de doelstelling van het werk en bewaakt de voortgang.
Draagt eigen ideeën en meningen uit, boeit anderen door aanstekelijk enthousiasme en het doel van acceptabele, onafhankelijke uitspraken.
Ondersteunt individuele medewerkers bij hun ontwikkeling door het creëren van leermogelijkheden en het bieden van uitdagingen die hierbij aansluiten.