De functie is gepositioneerd binnen een regionale sportserviceorganisatie (met ongeveer 125 medewerkers) die in opdracht van de aangesloten gemeenten uitvoering geeft aan het sportbeleid binnen de regio. De organisatie zet zich als kennispartner en verbinder in voor een gezonde regio. Hiertoe werkt de organisatie nauw samen met overheden, verenigingen, onderwijs, zorg en welzijn en bedrijfsleven aan het versterken van de sport- en beweeginfrastructuur met als doel zoveel mogelijk mensen aan het sporten en bewegen te krijgen.
Talentbegeleiding geeft, binnen de beleidskaders van de gemeente(n), invulling aan de collectieve en individuele begeleiding van geregistreerde talenten (in de breedste zin van het woord) binnen de gemeente(n). De consulent talentbegeleiding II is verantwoordelijk voor het realiseren van een maximale school- en talentprestatie door o.m. afspraken te maken met de basis- en middelbaaronderwijsinstelling, geven van adviezen en hulp (motivatie, medische doorverwijzing, financiering etc.) en het initiëren en organiseren van workshops. Statustoekenning aan talenten gebeurt door een deskundigencommissie op voordragen van de consulent talentbegeleiding II.
Begeleiding, coördinatie en advisering ten einde maximale school- en talentprestaties te genereren.
Direct leidinggevende: manager sportservice
Geeft leiding aan: niet van toepassing
Resultaat/bijdrage | Resultaatindicatoren |
---|---|
1. Intake Doorverwezen of aangemelde (potentiële) talenten beschikken over de juiste informatie en zijn op verzoek, op basis van de daaraan gestelde criteria, getest en hebben op basis van de uitkomsten eventueel een status toegekend gekregen. |
|
2. Individuele begeleiding Individuele talenten zijn proactief en reactief voorzien van advies, ondersteuning en adequate doorverwijzen op het gebied van onderwijs, financiering, persoonlijke ontwikkeling en gezondheid. |
|
3. Collectieve begeleiding In samenwerking met partners is een breed spectrum aan workshops ontwikkeld en aangeboden waarbij zowel informatievoorziening, persoonlijke ontwikkeling als het delen van ervaringen centraal staat voor het talent, alsook zijn/haar directe omgeving. |
|
4. Relatiebeheer Relaties zijn proactief en reactief onderhouden waarbij relevante relaties met elkaar in contact zijn gebracht. |
|
5. Registratie & verantwoording Voortgang, ontwikkelingen en verantwoording zijn tijdig en juist vastgelegd en gerapporteerd. |
|
Kenmerk | Consulent talentbegeleiding I | Consulent talentbegeleiding II | Consulent talentbegeleiding III |
---|---|---|---|
Focus |
|
|
|
Functiegroep | 8 | 9 | 10 |
Geeft advies over de best passende oplossingen voor hun specifieke problemen of vragen en verplaatst zich hierbij in de denkwereld van de klant/omgeving.
Kan met behulp van kennis en inzichten uit zijn/haar vakdiscipline vraagstukken identificeren, analyseren en oplossen.
Sluit in zijn/haar communicatie aan bij de behoefte van de lezer(s)/toehoorder(s).
Biedt relevante oplossingswegen voor geconstateerde pedagogische problemen. Begeleidt individuen, rekening houdend met individuele wensen en vermogens.