De functie is gepositioneerd binnen een sportbond die zich inzet voor (plm. 500) aangesloten verenigingen en (top)sporters (plm. 150.000) op het gebied van accommodatie, opleiding, promotie van de sport en sportontwikkeling (breedtesport). Daarnaast behartigt ze de belangen van de topsport ten behoeve van uitzendingen naar EK’s, WK’s en Olympische spelen. Er zijn in totaal ongeveer 75 medewerkers werkzaam bij de bond. Daarnaast zijn veel vrijwilligers actief in commissies en werkgroepen.
Binnen Finance, aangestuurd door de manager bedrijfsvoering, is een onderscheid gemaakt tussen de controlefunctie en de financiële administratie. De financiële administratie is verantwoordelijk voor het verzorgen van de diverse sub-administraties, inclusief salarisadministratie en grootboekadministratie, de periodieke managementinformatie en verslaglegging, het beheer van de financiële middelen e.d. De financiële administratie heeft met circa vijf medewerkers voldoende omvang om het werk te verdelen over meerdere, verbijzonderde functies (crediteuren, debiteuren, salarisadministratie, grootboek en verslaglegging). Ten behoeve van de planningen control-cyclus levert de financiële administratie financiële informatie, overzichten en toelichtingen. De administratief medewerker II is verantwoordelijk voor het controleren en verwerken/registreren van (financiële) gegevens: een en ander conform het daartoe geldende proces. Bij onduidelijkheden worden zaken voorgelegd aan intern betrokkenen of vindt escalatie plaats naar een senior collega/leidinggevende.
Een juiste verwerking, controle en afhandeling van (financiële) gegevens.
Direct leidinggevende: manager bedrijfsvoering
Geeft leiding aan: niet van toepassing
Resultaat/bijdrage | Resultaatindicatoren |
---|---|
1. Controle (financiële) gegevens Door het uitvoeren van diverse eenduidige controles (bv. papier/digitaal e.d.) zijn onvolkomenheden en bijzonderheden geconstateerd, inen/of extern afgestemd en op basis van nadere informatie eventueel bijgesteld, zodanig dat sprake is van juiste en intern geaccordeerde gegevens voor verdere verwerking. |
|
2. Administratieve verwerking Administratieve gegevens (bv. inkoopfacturen) zijn op een juiste wijze verwerkt in de (financiële) administratie, eventueel na raadpleging bij budgetverantwoordelijke. |
|
3. Registratie De basisgegevens (stamgegevens) voor het voeren van de administratie (bv. adressen e.d.) zijn volledig, juist en actueel. |
|
Kenmerk | Administratief Medewerker I | Administratief Medewerker II | Administratief Medewerker III |
---|---|---|---|
Focus |
|
|
|
Controle |
|
|
|
Vrijheidsgraden |
|
|
|
Inzicht in aansluiting financiële administratie |
|
|
|
Functiegroep | 2 | 3 | 4 |